O Σπύρος Μελισσανίδης γεννήθηκε το 1972 στο Νταχάου της Γερμανίας. Ξεκίνησε, σε ηλικία 10 χρονών, μαθήματα ακκορντεόν με καθηγητή τον κ. Νίκο Χατζηιωάννου, με τον οποίο και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο όργανο και στα ανώτερα θεωρητικά της μουσικής σε Ωδεία της Θεσσαλονίκης, απ’ όπου αποφοίτησε ως αριστούχος αποκτώντας πτυχία Ακκορντεόν, Αρμονίας, Αντίστιξης, Φούγκας και δίπλωμα Ακκορντεόν. Είναι διπλωματούχος του τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) ενώ παράλληλα έχει αποκτήσει βεβαίωση σπουδών Η/Υ με δικαίωμα διδασκαλίας στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα (υπό την
αιγίδα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και του Γενικού τμήματος Φυσικής, Χημείας και Τεχνικών Υλικών, Τ.Ε.Ι. Πειραιά). Έχει τελειώσει το 2ο έτος του τμήματος Σύνθεσης του Ωδείου “Συμφωνία” Θεσ/νίκης (τάξη Ε. Κατέλη).
Είναι υπεύθυνος προγράμματος σπουδών σε σχολές ακορντεόν σε μουσικά ιδρύματα της Θεσ/νίκης.
Στη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας ήταν μουσικός-ενορχηστρωτής της στρατιωτικής μπάντας και της ορχήστρας παραδοσιακής και λαϊκής μουσικής της ΣΜΣ/XVI Μ/Κ ΜΠ Διδυμοτείχου και μέλος της Ομάδας Πληροφορικής της 162 Α/Κ ΜΒΠ και 163 Α/Κ ΜΒΠ-ΠΕΠ με δυνατότητα διαχείρισης διαβαθμισμένων εγγράφων.
Ως ακκορντεονίστας συνεργάστηκε, ως σολίστ με την Συμφωνική Ορχήστρα “Σπύρος Σαμάρας” των Ωδείων “Αστρινίδειου” & “Ε. Σαμαρά” Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση του κ. Καμπάνη Σαμαρά (Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο), καθώς επίσης και με ορχήστρες ελληνικής παραδοσιακής και λαϊκής μουσικής, ξένης μουσικής (new musette, tango nuevo, latin, jazz) και με παραδοσιακά χορευτικά συγκροτήματα με εμφανίσεις σε μουσικές σκηνές και σε συναυλιακούς χώρους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (New York, Amman, München, Wien, Stuttgart κ.ο.κ.).
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια “Master Class Accordion” με τους V. Semyonov, Y. Shishkin.
Είναι μέλος της κριτικής επιτροπής του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ακκορντεόν.
Μαθητές του έχουν διακριθεί σε εγχώριους και διεθνείς διαγωνισμούς Ακκορντεόν.
Είναι ιδρυτής και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ακκορντεόν (ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Α), μέλος του γερμανικού συλλόγου καθηγητών Ακκορντεόν (DALV), μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, ιδρυτικό μέλος της Μουσικής ομάδας Φυσικών ΑΠΘ, μέλος του συλλόγου ‘‘Φίλοι της jazz και της δημιουργικής μουσικής’’, μέλος της ορχήστρας παραδοσιακής και έντεχνης μουσικής του Αστρινίδειου ωδείου και του ωδείου Σαμαρά, μέλος του συγκροτήματος παραδοσιακής μουσικής «Αντάμα».
Υπήρξε ανταποκριτής στην Ελλάδα της μεγαλύτερης βάσης δεδομένων στο Διαδίκτυο για το Ακκορντεόν (www.accordions.com) για δύο συνεχόμενα έτη.
Έχει συνθέσει, διασκευάσει και προσαρμόσει έργα για Ακκορντεόν, για μικρά και μεγάλα οργανικά σύνολα.
Έχει ηχογραφήσει για ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά κανάλια της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ στην προσωπική του δισκογραφία συγκαταλέγεται ο ψηφιακός δίσκος ‘‘Ten Years Ago’’ με προσωπικές του συνθέσεις.
Έχει ασχοληθεί πειραματικά με τις MIDI μουσικές εφαρμογές και το ψηφιακό Ακκορντεόν.
Ασχολείται με τον αυτοσχεδιασμό (σύγχρονο – ελεύθερο) συμμετέχοντας στη ζωντανή μουσική επένδυση εκδηλώσεων ποίησης, ενώ η σχέση της μουσικής και του Ακορντεόν με τις άλλες τέχνες (θέατρο, χορός, ζωγραφική) αποτελεί άξονα των δραστηριοτήτων του.
Η διπλωματική του εργασία στο Τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ: ‘‘Η Ακουστική του Ακκορντεόν’’ καθώς επίσης και σειρά βιβλίων που έχει γράψει και μεταφράσει με θέματα που αφορούν το Ακορντεόν, είναι μοναδικά στην ελληνική βιβλιογραφία. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε τοπικές εφημερίδες με θέματα για το ρεμπέτικο, τη μουσική εκπαίδευση και το Ακορντεόν.
Διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή δίσκων ακτίνας (Cd’s) με ακκορντεόν στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες σε παρτιτούρες και βιβλία.
Συμμετείχε στο Διεθνές Μαραθώνιο (Walk-a-thon) του Ronald McDonald House της Νέας Υόρκης για παιδιά που πάσχουν από καρκίνο, εκπροσωπώντας την Ελλάδα.
Έχει διατελέσει σύμβουλος του χρυσού ολυμπιονίκη της ενόργανης γυμναστικής Ι. Μελισσανίδη.
Τα χόμπι του είναι το διάβασμα (με έμφαση σε συγγράμματα επιστήμης της καθημερινής ζωής, κοσμολογίας και αστρονομίας), γυμναστική, χορός, συλλογή κασετών, δίσκων βινυλίου ή ακτίνας με μουσική κυρίως από το χώρο της τζαζ, της κλασσικής και της παραδοσιακής μουσικής, εκμάθηση άλλων οργάνων (κλαρινέτο, τουμπελέκι).